TRŽIŠTE JE SVE ZAHTEVNIJE I TO JE NAJVEĆI IZAZOV ZA ALUMIL YU

10. Jan 2022

Kao lider u arhitektonskim sistemima u Srbiji i celom regionu, Alumil YU planira još veće širenje na regionalna tržišta nekadašnje Jugoslavije, ali i prodor na zapadnoevropska industrijska tržišta, naprednija, kao što je automobilsko, najavljuje generalni direktor Stilianos Cokturidis i ističe da ovogodišnja poskupljenja nisu usporila potražnju njihovih proizvoda, kao ni dinamiku građevinskog sektora.

STILIANOS COKTURIDIS, GENERALNI DIREKTOR ALUMIL YU

Alumil je jedan od lidera na tržištu proizvodnje arhitektonskih aluminijumskih profila u Srbiji i regionu. Koji je to faktor koji čini razliku u poređenju sa drugim dobavljačima na tržištu?

Zaista, Alumil YU jeste lider u arhitektonskim sistemima, ne samo u Srbiji već i na celom regionalnom tržištu. Glavni razlog su naši napredni proizvodi koji ispunjavaju zahteve tržišta i prevazilaze očekivanja kupaca. U Srbiji smo uložili više od 45 miliona evra u najsavremeniji proizvodno-logistički objekat u Novoj Pazovi, koji zajedno sa šest prodajnih i distributivnih centara širom Srbije, garantuje dostupnost naših proizvoda u neposrednoj blizini i po zahtevu naših kupaca. Takođe, otvorili smo izložbeni prostor na Novom Beogradu gde fizički izlažemo naše proizvode, a naš tehnički tim iskusnih inženjera pruža podršku našim kupcima.

U vašem portfoliju su proizvodi koji ispunjavaju zahteve visokih standarda energetske efikasnosti i održivosti. Koliko održivost doprinosi poslovanju vaše kompanije?

Alumil Grupacija ima više od 32 godine istorije pune inovacija i kreativnosti jer je kao multinacionalna kompanija sa više od 28 filijala širom sveta razvila interno zelenu kulturu. Naravno, mi u Alumil Srbija, kao deo iste grupe, sledimo istu kulturu. Ljubav i poštovanje životne sredine uvek su prisutni na svakom koraku naše kompanije. Ove godine, usred veoma teškog perioda širom sveta zbog virusa COVID-19, osim naših akcija protiv širenja korona virusa, odlučili smo da idemo dalje sa našom ekološkom agendom.

Kroz naše moderne proizvodne kapacitete i inteligentne investicije obezbeđujemo smanjenje potrošnje energije u svim našim procesima. Naše kontinuirano istraživanje i razvoj vodi ka ponudi jedinstvenih rešenja sa mnogim inovativnim karakteristikama, koja u potpunosti ispunjavaju najstrože primenjene standarde zaštite životne sredine. Pored toga, naš kvalifikovan i iskusan istraživačko-razvojni tim inženjera kontinuirano proučava najnovije standarde i tehnologije i primenjuje ih u istraživanjima novih aluminijumskih sistemskih rešenja kako bi dobili najbolji odgovor za svaku potrebu dizajna.

Pratimo klimatske promene i svoje aktivnosti usklađujemo sa najnovijim zahtevima nadležnih organa. Kao članovi Saveta Zelene gradnje Srbije pokušavamo da indirektno utičemo na povećanje svesti društva o ovoj stvari.

U sektoru građevinarstva i nekretnina, koji se brzo razvija, bilo je dosta izazova ove godine. Koji je bio vaš najveći izazov?

Tekuća godina je bila izuzetno dobra za Alumil YU i za celu Alumil Grupaciju uopšte. Konkretno u Srbiji ove godine doživljavamo kontinuirani rast vrednosti građevinskih projekata koji su započeti 2019, gde je vrednost projekata povećana 35% u odnosu na 2018. i nastavljena u 2020. i 2021. Koliko god da raste, tržište postaje sve zahtevnije, dok je konkurencija sve jača i to je jedan od najvećih izazova za Alumil YU. Svaki dan se rađaju novi zahtevi. Savremeni objekti zahtevaju projektovanje i izgradnju sistema fasada i prozorskih otvora po visokim standardima. Fokusirajući se uvek na specifikacije i zahteve projekata sa najnaprednijih tržišta širom sveta, Alumil je kreirao portfolio proizvoda koji uključuje inovativne proizvode i savršeno odgovara potrebama modernih zgrada. Potrebe naših kupaca prilično su široke, kao i naš portfolio proizvoda. Svaki od naših proizvoda je dizajniran sa jednom mišlju: kako ponuditi najbolje moguće rešenje i maksimizirati vrednost za naše kupce.

ALUMIL YU INDUSTRY FABRIKA U NOVOJ PAZOVI

Godinu 2021. obeležilo je poskupljenje građevinskog materijala. Kako je to uticalo na vaš sektor?

Rekao bih da poskupljenja na LME koje smo doživeli ove godine nisu usporila potražnju naših proizvoda, kao ni dinamiku građevinskog sektora. Naprotiv, ono čime se trenutno bavimo i što je za nas veći izazov jeste nedostatak zaliha i slobodnih kapaciteta u odnosu na potražnju, a ne cene i krediti. Rast našeg sektora je toliko visok da na njega nije uticalo povećanje cena, bar ne do sada. Inflacija je relativno razumna i dostupnost sredstava za nove projekte je i dalje visoka, verovatno zbog nivoa potražnje koja je u porastu. Sve u svemu, vidimo zdrav rast tržišta sa prestižnim kvalitetnim projektima koji povećavaju i tržišne standarde.

Kakva su vaša očekivanja za 2022. u pogledu proizvodnje i razvoja?

Alumil YU je posvećen kontinuiranom ulaganju u Srbiju kako bi povećao svoje kapacitete i održao ih na najvišem mogućem nivou kvaliteta. Naš plan je da se još više proširimo na regionalna tržišta bivše Jugoslavije i povećamo svoj tržišni udeo i učešće u velikim projektima, kako javnog tako i privatnog sektora. Naš plan takođe uključuje dalji prodor na zapadnoevropska industrijska tržišta, naprednija, kao što je automobilsko, sa sofisticiranim, najsavremenijim, precizno projektovanim, površinski obrađenim i spremnim za upotrebu, aluminijumskim proizvodima. Naš plan proširenja može se prevesti u otvaranje do 100 novih direktnih radnih mesta, od kojih mnoga sa visokoobrazovanim, posebno obučenim osobljem.

Tekst: PETAR DOBROSAVLJEVIĆ

2024. © Sva prava zadržana. RealEstate-Magazine.rs. Developed by Creative Web
Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.