CENE GARAŽNIH MESTA U SRBIJI IDU I DO 48.000 EVRA

14. Sep 2022
Photo: Pixabay

Cene garažnih mesta u Srbiji ove godine kretale su se od minimalnih 300 evra u Boljevcu, pa do 48.000 evra na Kopaoniku i lokacijama poput Beograda na vodi, gde su cene enormne.

„U prvom polugodištu 2022. godine ukupno je na teritoriji Republike Srbije prometovan 8.451 garažni prostor, od čega je 6.196 garažnih mesta, 755 garažnih prostorija i 1.500 parking mesta van objekta“, navodi se u najnovijem izveštaju Republičkog geodetskog zavoda.

Kada je reč o udelu u ukupnom broju kupoprodaja garažnih prostora, najveći udeo od 56 odsto je na teritoriji Beograda. Gledano na nivou opština, najveći broj kupoprodaja je na području opština Novi Sad – 1.243, Novi Beograd – 997, Savski venac – 958, Voždovac – 541, Zvezdara – 514, Palilula – 376, Vračar – 326, Stari grad – 260, Zemun – 228.

„Cene garaža prate trend rasta cena nekretnina i u prethodnih par godina idu uzlaznom putanjom. Kada je reč o Beogradu, cene u centralnim opštinama ekstremno rastu zbog nedostatka parking mesta. Trenutno u centru grada, u opštinama kao što su Stari grad, Vračar i u popularnim kondominijumima, cene garaža kreću se između 30.000 i 40.000 evra, i tu je uglavnom reč o standardnim garažnim mestima“, kaže za biznis.rs izvršni direktor agencije za nekretnine City Expert Miloš Mitić.

Kako pokazuje izveštaj RGZ-a, najskuplji garažni prostori su upravo u beogradskim opštinama. Tako se na Savskom vencu može naći garaža u vrednosti od 3.000 do 48.000 evra, na Novom Beogradu od 2.400 do 40.000 evra, dok je isti prostor nešto jeftiniji u ostalim gradovima. U Nišu se garažni prostori kreću od 500 do 15.000 evra, u Pančevu od 1.000 do 10.000 evra, a u Kragujevcu od 1.200 do 12.000 evra.

Potražnja je ogromna, a prema rečima Miloša Mitića na tržištu postoje različite vrste garažnih mesta, od čega zavise i njihove cene.

„Razlikujemo standardno kolovozno garažno mesto, koje je i najskuplje, zatim lift garažno mesto, koje može da bude jeftinije od 15 do 20 odsto, i takozvane klackalice, koje su i do 25 odsto jeftinije. Razlika između lift garažnog mesta i klackalice je otprilike pet odsto, ali razlika između standardnog kolovoznog parking mesta zna da bude i 15-20 odsto u odnosu na ove dve vrste garažnih mesta”, ističe Mitić.

Kada je reč o cenama, naš sagovornik kaže da se garaže na popularnim lokacijama poput Vračara, Novog Beograda, Starog grada, ali i u užem delu Zvezdare, kreću od 20.000 do 40.000 evra.

Potražnju, a samim tim i cene, diktiraju i lokacije u gradu, pa ukoliko je u blizini neki poslovni centar sa neadekvatnim planom parking mesta dosta zaposlenih teško dolazi do njega. Sa druge strane, kupci koji stanove kupuju u novogradnji ovaj problem rešavaju tako što ne pitaju za cenu, već uz stan kupuju i garažno mesto, kako ne bi svakodnevno gubili vreme tražeći parking.

„U takvom kraju grada, gde vlada velika potražnja, i cene parking mesta idu naviše jer tražnja prevazilazi ponudu. To je zapravo najveći uzrok u centralnim opštinama, gde je dosta starih zgrada koje nemaju parking mesta. U isto vreme, broj ljudi na toj lokaciji se povećava, pa imate veliku fluktaciju zaposlenih koji tu rade i treba im parking, a i standardan broj ljudi koji tu živi. Kada se sve to uzme u obzir, može se reći da na tržištu postoji bukvalno pomama za parking mestima, naročito ako govorimo o Vračaru, Starom gradu i delu Zvezdare kod Vukovog spomenika“, zaključuje Mitić.

 

Izvor: biznis.rs

2024. © Sva prava zadržana. RealEstate-Magazine.rs. Developed by Creative Web
Ovaj sajt koristi "kolačiće" kako bi se obezbedilo bolje korisničko iskustvo. Ako želite da blokirate "kolačiće", molimo podesite svoj pretraživač.